Особливості із змінною геометрією турбіни
Установка турбокомпресора є найбільш ефективним способом підвищити потужність двигуна без серйозних втручань в конструкцію самого мотора. Довжина коленвала, об'єм циліндрів — все це залишається незмінним і лише доповнюється новою системою. До того ж, ви не тільки отримуєте більше швидкості, при цьому не зростає витрата палива, адже автомобільна турбіна приводиться в дію вже відпрацьованими вихлопними газами. Додатковий бонус полягає в тому, що самі ці гази стають чистішими. Тобто, ви не тільки отримуєте більш швидкий і потужний автомобіль, але і проявляєте турботу про довкілля.
У даній статті ми розповімо про новому поколінні турбокомпресорів, а також про те, чим моделі із змінною геометрією відрізняються від своїх більш старих аналогів. Також ми поговоримо про те, чому налаштування і ремонт цього устаткування краще довіряти професіоналам.
Як працюють нові автомобільні турбокомпресори
Відмінною особливістю автомобільної турбіни із змінною геометрією є наявність рухомих деталей, що нагадують пелюстки, на ділянці, через який в турбокомпресор надходять вихлопні гази. Здавалося б, зміни мінімальні, проте це рішення в рази підвищує ефективність і комфорт експлуатації пристрою. Фактично, положення пелюсток безпосередньо пов'язано зі швидкістю їзди. Чим швидше ви їдете, тим більше пального згоряє, відповідно, зростає обсяг вихлопних газів. Тиск газів розкручує крильчатку і дозволяє засмоктувати більшу кількість чистого повітря, що надходить у камеру згоряння, від чого швидкість помітно зростає. Очевидно, що якщо змінна геометрія не встановлена, тиск газів на крильчатку буде залежати тільки від їх кількості, адже канал, з якого вони надходять, залишається незмінним. Зате, якщо турбіна обладнана такою геометрією, простір буде зменшуватися пропорційно зниженню обсягів газу. У результаті тиск газів на крильчатку буде рівномірним, не залежних від перепадів швидкості.
Переваги моделей зі змінною геометрією
Істотним плюсом турбокомпресорів із змінною геометрією є відсутність сумно відомого ефекту «турбоями». Водії, в чиїх машинах встановлені звичайні турбіни знають, що відразу після підвищення швидкості з допомогою педалі, виникає деяка пауза, перш ніж авто дійсно починає розганятися. При цьому сам розгін буде різким, уривчастим. Це незручно на дорозі, а часом і відверто небезпечно (наприклад, якщо ви пішли на обгін, але прискорилися не відразу, а через деякий час, коли на зустрічній вже з'явилися інші машини).
Нові автомобільні турбокомпресори не мають таких вад. Досить натиснути на педаль, щоб швидкість зросла без затримок, але плавно.
Основні причини ремонту пристрою із змінною геометрією
Головною проблемою автомобільних турбін із змінною геометрією є нагароутворення. Внаслідок вуглецевих і масляних відкладень, можливе утворення перешкод для руху регулювального кільця і, як наслідок, заклинювання пелюсток в процесі роботи. Також можуть виникати проблеми з вакуумним приводом поворотних пелюсток (лопаток).
Чому налаштування і ремонт турбіни краще довірити професійним майстрам? Все досить просто. Турбокомпресор є джерелом високої швидкості + коштує досить недешево. Помилка в збірці може привести до дуже неприємних і навіть небезпечних наслідків. А в майстерні, яка спеціалізується безпосередньо на налагодженні, ремонті, відновленні турбін, завжди є і запчастини, і відповідне обладнання, і люди з багатим досвідом.