Можливі ризики самостійного ремонту турбіни

Автомобільний турбокомпресор користується зростаючим попитом. Причому якщо раніше його встановлювали окремо (найчастіше), то сьогодні він входить в базову комплектацію більшості нових моделей. Це не дивно, адже даний пристрій дозволяє в рази збільшити потужність двигуна, знизити витрату палива і додатково очистити вихлопні гази (що особливо важливо після вступу в силу нових європейських екологічних стандартів).
Хоча виробника стверджують, що ремонт турбін не буде потрібно протягом десяти років, це неправда. Даний термін вказаний для ідеального світу, а в реальності все залежить від стилю водіння, показників двигуна, якості обслуговування і масла. Так що ризики виникнення несправностей існують з самого початку.
Про те, чому не варто намагатися все полагодити самостійно, навіть якщо ви багато можете зробити своїми руками, ми і поговоримо в даній статті.
Чому ламаються турбокомпресори
Причин несправності турбокомпресора може бути кілька. До основних належать такі проблеми, як:
-
утворення нагару;
-
недолік або протікання масла;
-
сторонні елементи всередині корпусу.
Боротися з ними можна і потрібно, однак зробити це самостійно вийде не завжди. Більш ефективною буде профілактика, ніж ремонт турбіни своїми руками. Наприклад, щоб запобігти поломці з-за нагару, необхідно своєчасно видаляти його, а також стежити за правильним співвідношенням кількості палива і повітря. Заміна прокладок і масляних фільтрів допоможе попередити протікання.
А ось з чужорідними тілами всередині турбокомпресора все трохи складніше. Звичайно, сильно зношені деталі можуть розколотися або бруд потрапить всередину разом з неякісним маслом. Таке буває, але частіше всього останній пункт пов'язаний з спробою ремонту турбіни своїми руками, без необхідного досвіду, і, що найважливіше, без обладнання.
Самостійний і професійний ремонт турбіни
Навіть якщо ви непогано знаєте пристрій турбокомпресора, затівати самостійний ремонт не варто. По-перше, ви банально не можете помилитися з джерелом проблеми. Майстер, що регулярно працює з автомобільними турбінами в різному стані, здатний провести грамотну діагностику в найкоротші терміни. Крім того, якщо звернутися до надійну майстерню, ви отримуєте не тільки виконаний ремонт, але і гарантії якості. А помилка у власному гаражі виллється в кругленьку суму. Також є ще кілька ризиків, характерних для лагодження своїми руками.
Ризики ремонту автомобільної турбіни своїми руками
Існує три найбільш поширені проблеми, з якими можна зіткнутися в процесі серйозного ремонту турбіни своїми руками. До них відносяться:
-
неможливість відбалансувати роторний вал після збірки (це в принципі можна зробити самостійно, потрібно професійне і дуже дороге обладнання);
-
збій заводських налаштувань (після розбирання автомобільного турбокомпресора, потрібно правильно налаштувати геометрію і так далі, а для цього, знову-таки, буде потрібно спеціальний стенд);
-
занесення бруду у вузол (цей ризик найбільш значний, так як в побутових умовах уникнути його майже неможливо, а результатом стане повний вихід пристрою з ладу).
Тепер, коли ви знаєте про всі ризики самостійного ремонту турбін, ви зможете їх уникнути.
Просто забезпечте пристрою належні умови експлуатації і професійне обслуговування.