Етапи ремонту турбокомпресора
Перед тим як зробити ремонт турбокомпресора спочатку проводиться його діагностика. Коли діагностика покаже що, турбокомпресор зламаний - тільки тоді він віддається в ремонт. Адже проблема може бути і не в ньому.
Ремонт починається з розбирання турбокомпресора. Правильна розбирання турбокомпресора - це 20% зробленої роботи, так як при не правильній розбиранні можна пошкодити деталі і звести ремонт до нуля.
Перший етап. Розбирання турбокомпресора на вузли (складові): з'їм гарячої і холодної «равликів»
Другий етап. Після відбувається розбирання картриджа і всі комплектуючі відправляються в мийку, а після проходять очистку в піскоструминній камері. Піскоструминна обробка служить для очищення деталей турбокомпресора від різних забруднень, іржі і т. д
Третій етап. Далі настає час огляду і дефектації, вимірюється знос запчастин і зношені деталі відправляються на смітник. При професійному ремонту турбокомпресора, балансування і заміна так званого ремкомплекту ( втулки, опорний підшипник, компресійні кільця і т. д. ) обов'язкове. Наприклад, так само як при розбиранні двигуна - заміна вкладишів обов'язкове!
Четвертий етап. Підібравши потрібні деталі, переходимо до балансуванню.
Балансування - це найважливіша частина ремонту турбокомпресора. Більшість людей не розуміють, наскільки це важливо і як це може вплинути на термін служби турбокомпресора. Погано отбалансированный турбокомпресор на високих обертах двигуна може вийти з ладу протягом 5 секунд. Щоб уникнути поломки турбокомпресора потрібно зробити балансування кожної окремої деталі.
Балансування проводиться в три етапи: спочатку балансується вал з турбінним колесом, потім балансується компресорне колесо, а потім перевіряється дисбаланс зібраного валу з компресорним колесом і дистанційними шайбами. Якщо є хоча б невеликий дисбаланс, він забирається.
Після балансування всі запчастини: підшипник ковзання, опорний підшипник, дистанційні шайби, а також вал з компресійними кільцями збираються в корпус, на вал надівається компресорне колесо, і закручується гайка. Момент затягування компресорного колеса дуже важливий для подальшої балансування турбокомпресора. В залежності від типу турбокомпресора для балансування картриджа може використовуватися або верстат TMI або верстат типу VSR.
П'ятий етап. Після остаточного балансування картриджа турбокомпресор практично відремонтований, залишається змонтувати картридж «равлики», встановити перепускний клапан і зробити необхідну регулювання.